zondag 19 oktober 2008

Gembloux: Verslag

Een beetje met vertraging,
Vorig weekend was de Internationale kanttentoonstelling in Gembloux.
We hadden een uitnodiging ontvangen om een standje op te stellen, En zijn daar snel op gereageerd.
Dit was de eerste keer dat we naar z'n organisatie gaan met onze groep.
Het vraagt wel wat organisatie en meer gok werk als we dachten.
Het is onze eerste keer we hebben 5 meters gevraagd maar wat houd dit in?
5 meters tafels en 5 meter panelen?
Hoeveel plaats is er om te klossen.
Gaat het lukken om met 3 te klossen of niet.
De auto van Nadine zit zaterdag morgens stamp es vol.
We zijn zelfs genoodzaakt om op de good will van de bezige bijtjes te rekenen.
Gelukkig mag ik met mijn kantgerief een een paar kaders mee naar gembloux van ons Godelieve.
Iets na de 8-ten komen we toe en begint de 2 uur durende race op onze stand op poten te krijgen.
Het kan snel gaan of ..., alles hangt af van de beschikbare plaats en de materialen.
We hebben 2 grote panelen en 2 tafels ter beschikking, en op schatting klosplaats voor 3 personen.
we zijn een kwartiertje voor 10 klaar met het opstellen van de stand.
Goede timing ^_^.
Nog snel eens rondgaan nu er nog geen volk is, en eens gaan kijken waar de werken van de wedstrijd hangen en de competitie bekijken.
Bij de competitie paneel en tafel, heb ik het een beetje moeilijk.
Een van de deelnemende werken is een 3d viool, en waarom heb ik er niet aan gedacht op mijn cello te laten deelnemen is mijn eigen gedacht.
Ach ja een week later ben ik tot de conclusie gekomen ik moet trots zijn want als ze het de mijne hebben nagemaakt, dan heb ik het toch eerst gedaan.
Nadine haar werk hangt in het zonlicht waardoor de lichtjes bijna niet opvallen.
Het ongeluk van de lokatie van het paneel.
Volledig rond geraken we niet op dat kwartiertje. De weg naar de wedstrijd en terug nog juist. Straks nog maar eens rondneuzen.
Rond 11u worden we verast door een receptie, altijd leuk mee genomen.
Ondertussen zitten we al goed aan het klossen.
En beslissen we elk op beurt eens een rondje van de zalen te doen.
Ik begin aan de ronde van de tentoonstelling zaal, eigelijk een zeer gevarieerd geheel, zowel klassieke als moderne kantwerken. en wat je wel voelde. Zij die naar buiten komen, het zijn meestal dezelfde mensen die je ontmoet.
Maar ik heb ook veel voor mij niet gekende groepen gezien, waarvan het werk me zeer aansprak.
Eventjes terug naar m'n klosplaatsje, Ik heb niets speciaals nodig van de Leveranciers dus laat ik Nadine en Godelieve op verkenning gaan.
Ze terugkomen breekt het amuzement los.
Nadine heeft haar tjechisch bovengehaald en zit met het plan om 2de weekend van november naar praag af te reizen voor een kantbeurs.
Plannen worden gemaakt voor onze afreis.
Nog net niet belt Godelieve naar haar man om tikets op te zoeken.
Mama krijgt en sms met de vraag of ze meegaat naar praag. Niet veel later gaat m'n gsm. Wat zijn jullie daar bezig.Waaraan zitten jullie, Moet hier iets speciaals in water zitten want we hebben nog niets anders op als een tas thee en koffie. Maar giegelen en lachen daar ontbreekt het ons niet aan.
We krijgen de hele dag vragen en opmerkingen, voor we het weten is de dag voorbij.
Volgens de organisatoren liepen er een 800 op zaterdag door de beurs.
Er was steeds volk in ons ganske niet overweldigend,maar we zijn een beetje verbaast van het totaal.
We pakken onze spullen bij een. Nu is het plannen voor morgen.
Godelieve bied aan om ook morgen een deel van onze spullen mee te nemen zodat ik morgen ook meekan. Normaal zou ik omwisselen met mijn mama.
Zodag was het iets je kalmer in gegiegel en gelach.
Het plan praag is naar de frigo verwezen en zal voor een van de volgende jaren zijn.
Maar al en al een geslaagd maar vermoeiend weekend.

Geen opmerkingen: